tirsdag den 2. september 2014

Love to roll and eat sushi

Jeg sad lige og ryddede op i en mappe med gamle madbilleder og faldt over dette - mine første hjemmelavede sushiruller tilbage fra 2011.
Nogen synes måske at sushi er en fjollet spise. Men selvom jeg skal være den første til at indrømme, at sushi i mange år har været over-hypet, så er og bliver jeg fan af konceptet med de små lækre ruller af tang, ris, fisk, grøntsager og en god gang wasabi.
What's not to like? Ja min konto er måske ikke helt så glad for det, men så er det heldigt at jeg elsker sushi, lige så meget som jeg elsker at stå i et køkken. Så da en SU'en ikke dækker udgifter til sushi særlig tit (læs: aldrig), så er løsningen naturligvis selv at gå i køkkenet. Selvom det tager lidt tid og tålmodighed (specielt de første par gange), er det både hyggeligt og billigt at lave selv. Så hermed en opfordring fra mig til jer - kast jer ud i sushikunsten!

TIP: Prøv at eksperimentere med sorte ris. Det skaber et fint og varierende grafisk udtryk og står i flot kontrast til fyldet.

Bon appétit


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer, spørgsmål, samt ris/ros er meget velkomment :)