torsdag den 8. december 2011

Velkommen til min blog!


Tosserierne her på siden blogges af mig, Cathrine
Jeg er en 21 årig bachelor studerende i Aarhus, der oprindeligt kommer fra Sydhavsøerne, nærmere betegnet Nykøbing Falster.
Bloggen er opstået som følge af en af mine utallige overspringshandlinger
- og som det kan ses, er det specielt min passion for god mad der dominerer!

Aarhus har igennem de sidste 2 år stjålet mit hjerte og jeg vidste det var den rette beslutning, fra det øjeblik den første flyttekasse blev rykket ind i hulen på Blichersvej :)

Jeg får tit spørgsmålet om, om jeg ikke kunne have studeret i København og hvorfor jeg dog har efterladt familie og venner på den anden side af bæltet i hhv. København og på Falster?
Svaret er simpelt - jeg trængte til luftforandring
Og siden jeg var helt lille, har jeg syntes der var en charme over Aarhus, der ikke var at finde andre steder. 

Desuden er jyderne bare et generelt imødekommende folkefærd og Aarhus bliver jo ikke kaldt  Smilets by for ingenting ;)

Hvor der måske er knapt så mange smil, er på bakkerne
Og der er UFATTELIG mange af dem! Og nej, det er ikke bakker, eller nærmere betegnet 'bump', som resten ad DK kender dem - Det er små bjerge som, ja jeg ved det lyder usandsynligt, går mere opad end de går ned! 

.. Folk der har siddet bag et cykelstyr i Aarhus, på vej op ad eks. Randersvej, Viborgvej eller Langelandsgade ved hvad jeg snakker om :b
  
- Til dem der stadig tvivler, kan jeg henvise til følgende side CLIMBS.dk  


Siden dokumenterer og underbygger ligeledes med en top 10 over stejleste bakker i tættere bebyggede områder; hvor de tre ovenstående eksempler vel at mærke alle er inkluderet ;)



På trods af bakkerne, som til tider selvfølgelig også kan have sin charme (.. når solen skinner .. der er kapsejlads .. man sidder bag rattet i en bil .. eller der skal kælkes) og de 353km, den ekstreme tålmodighed og tid (4-5 timer) der er hjem med DSB til Falster og familien; 
.. Så føler jeg mig hjemme, når jeg (måske 38min forsinket) triller ind på paronen på Aarhus banegård :)


Her har jeg lært en masse skønne mennesker at kende, fået opdateret mit ordforråd, atter lært min cykel og dermed 1 gear at kende og 364 andre ting, som løbende vil dukke op her på siden.

På bloggen kan du finde en god portion;

Mad finurlige påfund hverdagstuff
 opskrifter og ikke mindst overspring  

(Kommentare, spørgsmål og lignende er desuden meget velkomne!)

Mange hilsner
FrkCurting





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer, spørgsmål, samt ris/ros er meget velkomment :)