onsdag den 25. februar 2015

Forårsfornemmelser og morgenkaffe

Nyder at det er begyndt at blive tidligere lyst om morgenen! Når solen titter forsigtigt frem mellem skyerne, man kan ane den blå himmel og foråret begynder at gøre sin entré - hvilket betyder at det lille hjem her bugner af tulipaner, påskeliljer og alverdens forårsblomster - ja så kan man ikke andet end at blive lidt glad i låget.

Her til morgen spiste jeg morgenmad i en lille solstråle med en lækker croissant og en god kop kaffe.. så ved man at det bliver en god dag!

Når jeg har god tid om morgenen, laver jeg normalt en cappuccino. Men når det skal gå lidt stærkt, hvilket det skulle i morges, så er det rart at have en god instant kaffe stående. Lige for tiden smager jeg på Peter Lasens relativt nye instant coffee fusion - en instantkaffe med fintmalede kaffebønner. Pga. de fintmalede bønner skal man desværre leve med lidt 'kaffegrums'. Men hvis man kan det, får man til gengæld også en rigere smag og aroma med denne Guatemala, end man ellers gør i instant kaffer. Det betyder at man får mere af den 'rigtige' kaffesmag, men på kortere tid. Win win! 

Til slut vil jeg lige slå et slag for 7-elevens smør-croissanter, som efter min mening ikke fåes bedre (medmindre man selvfølgelig bager dem selv). Mums.

God morgen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer, spørgsmål, samt ris/ros er meget velkomment :)