søndag den 12. februar 2012

Morgenmåltid - Hvem sagde cornflakes?


.. Kloge hoveder påpeger at morgenmåltidet er dagens vigtigste, specielt hvis man vil tabe sig. 
.. Andre har bevist, at dem der spiser en bolle til morgenmad, bare har indtaget en bolle (eller 300 kalorier) ekstra, end dem der sprang måltidet over.
.. Og de sidste understreger vigtigheden, i forhold til vores energi og koncentrationsevne resten af dagen.


Min mave bor i et B-menneskes krop og synes derfor kun godt om morgenmad, hvis den indtages efter klokken har passeret 09.
Min filosofi er, at man bør lytte til sin krop og spise når man føler en naturlig sult. Kroppen arbejder som sagt bedst, hvis der er lidt brændstof at tage af - det tror jeg de færreste kan argumentere imod - og morgenmad er derfor, naturligvis, et vigtigt måltid. 
Nu kunne jeg selvfølgelig tage en længere diskussion op om, hvad sund morgenmad så er 
- men dette er ikke en helse-blog - så det vil jeg fint og elefant undlade.
'Jeg tror ikke, at man bliver et lykkeligere menneske af, at spise selleri og være på kur!'

Jeg bliver personligt lykkeligere af god og veltilberedt mad og dagens første måltid er altså vigtigt; og ligesom alt andet mad vi propper indenbors, er det ikke ligegyldigt hvordan det smager, dufter, fremstår og tilberedes. Så hvem siger at morgenmåltidet absolut behøver at bestå af cornflakes? Der er mange nemme, billige og 10x mere tiltalende versioner, som kan hjælpe med til, at man får det rette ben ud af sengen - om man så står op 06:30 eller 10:15! :)

Morgenmad hører som udgangspunkt de tidlige timer til og jeg foretrækker derfor brunch, hvis jeg kan slippe afsted med det (hvilket den hurtige læser formegentlig har spottet, ud fra mine blog-indlæg).
Det lækre ved brunch er, at det ikke behøver at være super kompliceret, for at være indbydende, appetitligt og ikke mindst hyggeligt 
.. specielt med et glas friskbrygget caffe latte, som prikken over i'et! :)

Hvis I skulle mangle lidt inspiration til god morgenmad på sengen, eller måske en undskyldning for, at samle veninderne til hygge og brunch, så kig nærmere på mine amerikanske pandekagerkoldhævede grovboller eller hjemmelavede müsli med marinerede bær :)


'Man siger, at man er hvad man spiser, så hvorfor ikke spise noget lækkert, i stedet for at nøjes?'

Bon Appétit!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer, spørgsmål, samt ris/ros er meget velkomment :)