mandag den 11. juni 2012

Exam and caramels are a no go

Godt råd til mig selv: Eksamensstress og karameller er ingen god kombi! - Med mindre det altså kun handler om at spise dem..




Jeg skulle bruge resten af min kondenserede mælk (fra iskaffen), og ville derfor - naivt, åbenbart - 
kaste mig ud i at lave 'russian caramels' med et twist af lakrids (inspiration fra The Food Club), samtidig med at jeg forberedte mig til mundtlig eksamen.
Tænkte at det var en god og velsmagende idé - men jeg blev klogere!

Først blev karamelmassen for blød, (så tilsatte jeg noget mere sukker) og så blev den for hård :(
Tror umiddelbart problemet lå i, at jeg i mit forsøg på både at skrive oplæg til eksamen, forberede mig til jobsamtale og lave karameller, simpelthen fik sjusset mig for meget frem og derved ikke opnåede den rette konsistens.. Ups!
Opskriften må snart få et forsøg mere, da smagen bestemt ikke fejler noget! Konsistensen kræver tilsyneladende bare en lidt mere slavisk gennemgang af opskriften og større opmærksomhed, end jeg lige p.t. kunne give den.


- Jeg vender tilbage når det er lykkes!
I mellemtiden kan i kigge forbi The Food Club og prøve Dittes opskrift i stedet ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer, spørgsmål, samt ris/ros er meget velkomment :)